Alsike IF säkrade 4–1 hemma mot SigtunaMärsta United FK

Alsike IF – SigtunaMärsta United FK 4–1
← Till serien
← Till serien

Alsike IF vann med 4–1 mot SigtunaMärsta United FK i damernas division 5. I ett enligt tränaren en "välspelad match från båda lagen" hade hemmalaget bra kontroll och skapade flera lägen redan i första halvlek.

Enligt huvudtränare Tobias Lindholm kom Alsike igång bra med sitt spel och kunde med bättre skärpa ha haft en större ledning än 1–0 vid paus. SigtunaMärsta United inledde andra halvlek starkt med hög press, vilket krävde hårt jobb från Alsikes sida för att parera.

Efterhand tog Alsike över spelet och fick utdelning, framför allt från vänsterkanten där Sofie Waxell stod för ett hattrick. I sitt referat lyfter tränaren fram Waxell särskilt och berömmer hela lagets inställning och tålamod i speluppbyggnaden under matchen.

Rapporten är inskickad av huvudtränare Tobias Lindholm, som ger laginsatsen ett gott betyg. Matchen handlade om struktur och uthållighet, och slutresultatet 4–1 speglar hur Alsike tog över och förvaltade sina chanser.

Fotbollsbilagans Studio

Verktyg för klubbar och ledare.

Till Studion