Vimmerby IF vann bortamatchen mot Ekhagens IF med 4–0 i Div 4 Norra Herr på torsdagskvällen. Resultatet speglar matchbilden där gästerna till slut hade kontroll.
Ekhagens IF startade bäst och skapade flera fina chanser under de första 20 minuterna. Rapporten från matchen noterar även att Ekhagen borde ha haft en straff i den perioden, men därefter ändrades matchbilden.
Vimmerby IF följde en tydlig plan och kom in i matchen efter de första 20. Enligt referatet var Vimmerby mycket skickliga i offensiven, särskilt längs kanterna där de hittade farliga inspel snett bakåt. I det stora hela bedöms Vimmerby som klart bättre och vinna rättvist.
I sitt referat, inskickat av sportchefen Jonatan Franzén, lyfts spelaren Alvin Elm fram. Franzén ger matchen betyget 3 av 5. Artikeln bygger enbart på det beskrivet i referatet och innehåller inga namngivna målgörare eller citat utöver det som angetts.