Ralf Samuelsson

Huvudtränare, Runby IF - Damer
1

Kan du kort presentera dig själv och din roll i laget?

Ralf, 59 år, har varit tränare i Bp i 12 år inom ungdomsfotbollen på tjejsidan .Sen ett år i div. 1 dam och nu huvudtränare i Runby dam. Vi gick upp från div 5 till div 4 mitt första år i klubben .

2

Hur vill du att ditt lag ska spela fotboll?

Vår filosofi är att äga boll mycket hög press och spela mycket genom mittfältet och sen attackera i hög fart framåt när vi vinner boll

3

Vad är er största styrka som lag just nu?

Vi har otroligt många duktiga spelare som börjar hitta varandra som lag .Men krävs mycket jobb

4

Vad försöker ni utveckla mest under säsongen?

Först och främst att utvecklas som lag och jobba hårt tillsammans.Sen få upp farten i allt och att dom lär sig att reagera dom 2 första sekunderna i allt dom gör .Men det är en stor utmaning att få dem att komma och träna. Många jobbar eller går i skolan eller annat som går före fotbollen.

5

Hur förbereder du laget inför match?

Vi försöker träna flera gånger varje vecka året runt och spela mycket matcher .Kör lite taktik snack både på träningar och innan match plus matchförberande träning innan match .Pratar mycket om sömn och mat dagen innan match mm

6

Vad betyder lokalfotbollen för dig?

Självklart betyder den mycket så viktigt att vi får så många tjejer att fortsätta spela så länge som möjligt.Tycker vi gjort det väldigt bra vi har fått tjejer från fler kommuner runt Upplands-Väsby,Sollentuna,Vallentuna,Bollstanäs ,mm .Vi har gått från 22-25 tjejer till 35-37 st just idag men det är hårt jobb och rätt sätt som får dom att fortsätta /Ralf